Aktualności

Inne spojrzenie na Australian Open

Chociaż tradycyjnym, australijskim sportem pozostaje krykiet, to upalne, styczniowe wieczory w Melbourne należą do Australian Open. W tym roku Novak Djokovic wygrał swój 7 tytuł, a Naomi Osaka zwyciężyła po raz pierwszy. Ta edycja Australian Open była rekordowa pod względem widzów, przyciągając ponad 780 000 osób. Jednym z czynników, które miały wpływ na rekordową frekwencję wśród widzów, był z całą pewnością fakt, że rozgrywki przyciągają nie tylko fanów tenisa. Australian Open ewoluowało, a liczne imprezy towarzyszące ściągają do Melbourne Park również tych, którzy chcą po prostu fajnie spędzić czas wolny. Wykorzystując swoje narzędzia Blis postanowił przyjrzeć się Australian Open z nieco innej strony.

Wzrosty parametru footfall wraz z postępem turnieju

Jak już wspomnieliśmy Australian Open 2019 było rekordową edycją pod względem frekwencji. Wyraźnie widać, że Melbourne Park ożywiał się w weekendy, przyciągając o 46% więcej widzów niż w dni powszednie.

Najwięcej wizyt widzimy natomiast w soboty – ponad 61% więcej odwiedzin niż w dni powszednie i 21% więcej niż w niedzielę.


Gdy weźmiemy pod uwagę poszczególne godziny, to w dni powszednie widać, że rozłożenie było bardziej równomierne w ciągu całego dnia, podczas gdy w weekendy widać silny trend wzrostowy od godziny 15. Najwięcej widzów odnotowaliśmy o godzinie 17. W miarę postępu turnieju kluczowe mecze rozgrywane były w godzinach wieczornych, co również przełożyło się na wzrost aktywności widzów w godzinach wieczornych.

Sprawdziliśmy również jakie treści konsumowali na swoich telefonach ludzie odwiedzający Melbourne Park. Co ciekawe w dni powszednie sport był jedną z mniej popularnych kategorii. Dominowała natomiast kategoria modowa oraz zakupy. Patrząc po treści konsumowanej w poniedziałki i środy możemy śmiało stwierdzić, że były to dni w których dominowali single – w te dni aż 41% użytkowników korzystało z aplikacji randkowych (vs. 25% weekendy). W poniedziałki poza wspomnianymi już singlami dominowali użytkownicy konsumujący treści związane z biznesem i karierą.

Jakie treści konsumowali kibice podczas Australian Open



Różnorodność wśród widzów

Spojrzeliśmy również na inne dane. Sprawdziliśmy, gdzie (poza Melbourne Park) byli w poprzednim miesiącu widzowie. 50% z nich odwiedziło galerię sztuki lub muzeum, a 63% puby i bary w Melbourne. Aż 55% z nich to pracownicy biurowi, a 20% to rodzice (regularnie odwożą i przywożą dzieci ze szkół), podczas gdy 26% to turyści.

wykres

W jakich innych lokalizacjach byli kibice odwiedzający Melbourne Park



Sukces KIA

Największym wygranym spośród wszystkich sponsorów Australian Open została KIA, który już 17 rok z rzędu jest głównym sponsorem turnieju. Sprawdziliśmy statystyki wyszukiwania (google trends) oraz parametr footfall (wizyty w salonach KIA). Okazało się, że o ile te pierwsze wzrosły o 28%, to wizyty w salonach KIA wzrosły o 63% (17/12/2018 – 6/01/2019 vs 7/01/2019 – 27/1/2019). Jak widać na poniższym zestawieniu inni sponsorzy w tym samym czasie zaliczyli spadki.

footfall

Porównanie wskaźnika Footfall oraz ilości wyszukiwań dla wybranych sponsorów Australian Open w okresie poprzedzającym turniej i w trakcie turnieju




Chcesz dowiedzieć się więcej o Blis i jego możliwościach? Zapraszamy do kontaktu.