Aktualności

Kombinacja reklamy outdoor i mobile

Kombinacja reklamy outdoor I mobile, buduje most pomiędzy światem online i offline, jest też doskonałym sposobem na wyciągnięcie z obu kanałów tego co w nich najlepsze.

Reklama outdoor (OOH) jest planowana na podstawie analizy miejsca bazuje najczęściej na dużych, zauważalnych formatach. Outodoor jest też doskonałym miejscem stałej ekspozycji przekazu reklamowego w przestrzeni publicznej. Jesteśmy w stanie oszacować ilość osób, które zobaczyły reklamę. Nie jesteśmy jednak w stanie wskazać ich dalszej drogi w sposób precyzyjny. Planerzy kampanii outdoor stosują sztuczki w postaci dedykowanego linku do strony www, czy numeru telefonu lub kodu rabatowego umieszczonego na zaplanowanych tablicach. W dalszym ciągu nie pokazuje im to jednak pełnego obrazu skuteczności kampanii i na pewno nie pozwala na śledzenie dalszej drogi konsumenta na ścieżce konwersji oraz szansy jaką daje wzmocnienie na tej ścieżce, jego chęci podjęcia decyzji zakupu. 

Na pomoc przychodzi tu nowoczesne targetowanie i emisja na ekranie telefonu. Ekran smartphone’a jest w odróżnieniu od tablicy OOH personalnym kanałem reklamowym. Wiedza o osobie, która aktualnie widzi reklamę jest spora, możemy też śledzić jego kolejne interakcje z przekazem oraz weryfikować realizację nadrzędnego celu kampanii. 

Dotychczasowe doświadczenia Sample na rynku Polskim oraz przykłady z kilkudziesięciu rynków, które w ramach sieci Blis Global obserwujemy, pokazują wyraźnie, że kanały OOH i mobile są najefektywniejsze przy połączeniu. 

Nasz ekosystem reklamowy pozwala na odnalezienie osób, które zobaczyły w danym miejscu reklamę outdoor, uzupełnienie jej przekazu poprzez spersonalizowaną i interaktywną emisję w miejscu reklamy oraz na ponowne dotarcie do odbiorcy w odpowiednim miejscu i czasie. Na przykład w sytuacji w której wraz z rodziną siedzą wygodnie na kanapie i mają czas na przedyskutowanie decyzji o zakupie nowego samochodu. (zobacz produkt household targeting by Sample:   https://sampledata.pl/aktualnosci/nowe-narzedzie-targetujace-blis-smart-platform/  pozwala on ona emisję reklamy na dowolnym urządzeniu do wszystkich domowników). 

Wielokanałowa emisja o zwiększonej częstotliwości pozwala na wzrost wskaźnika zapamiętywalności przekazu oraz zwiększa prawdopodobieństwo konwersji w wygodnym dla odbiorcy kanale. 

Reklama Outdoor czerpie wiele korzyści z faktu noszenia przez nas w kieszeni urządzeń z wbudowanym GPS. Po pierwsze jej ogromny wpływ na odbiorcę zostaje utrwalony, przypominamy mu się we właściwym czasie i dogodnym w kontekście potencjalnej konwersji momencie. Dodatkowo mamy możliwość interakcji z nim i jeszcze mocniejszego zaangażowania go w przekaz. Reklama na niedużym ekranie smartphone’a przykuwa uwagę mocniej po tym jak jej kluczowy przekaz został już wcześniej odnotowanny przez naszego odbiorcę. 

Podsumowując. Połączenie reklamy OOH z mobile jest ważne, gdyż: 

 

Skutecznie łączymy off i online. 

 

Weryfikujemy skuteczność kampanii outdoor. 

 

Wzmacniamy przekaz we właściwym miejscu i czasie. Rozszerzamy grupę ekspozycji reklamy outdoor na wszystkich domowników, którzy często biorą udział w procesie podejmowania decyzji zakupowej (np. w branży motoryzacyjnej). 

 

Zwiększamy wskaźnik brand awareness w innych kanałach. 

 

Sprawiamy, że przekaz reklamowy wcześniej masowy, staje się personalny. 

 

Dodanie insighte’ów wynikających z analizy danych sczytywanych z telefonu na potrzeby holistycznej oceny kampanii. 

 

Możliwość retargetowania odbiorców w faktycznych punktach sprzedaży produktów reklamowanej marki.