Kombinacja reklamy outdoor I mobile, buduje most pomiędzy światem online i offline, jest też doskonałym sposobem na wyciągnięcie z obu kanałów tego co w nich najlepsze.
Reklama outdoor (OOH) jest planowana na podstawie analizy miejsca bazuje najczęściej na dużych, zauważalnych formatach. Outodoor jest też doskonałym miejscem stałej ekspozycji przekazu reklamowego w przestrzeni publicznej. Jesteśmy w stanie oszacować ilość osób, które zobaczyły reklamę. Nie jesteśmy jednak w stanie wskazać ich dalszej drogi w sposób precyzyjny. Planerzy kampanii outdoor stosują sztuczki w postaci dedykowanego linku do strony www, czy numeru telefonu lub kodu rabatowego umieszczonego na zaplanowanych tablicach. W dalszym ciągu nie pokazuje im to jednak pełnego obrazu skuteczności kampanii i na pewno nie pozwala na śledzenie dalszej drogi konsumenta na ścieżce konwersji oraz szansy jaką daje wzmocnienie na tej ścieżce, jego chęci podjęcia decyzji zakupu.
Na pomoc przychodzi tu nowoczesne targetowanie i emisja na ekranie telefonu. Ekran smartphone’a jest w odróżnieniu od tablicy OOH personalnym kanałem reklamowym. Wiedza o osobie, która aktualnie widzi reklamę jest spora, możemy też śledzić jego kolejne interakcje z przekazem oraz weryfikować realizację nadrzędnego celu kampanii.

Dotychczasowe doświadczenia Sample na rynku Polskim oraz przykłady z kilkudziesięciu rynków, które w ramach sieci Blis Global obserwujemy, pokazują wyraźnie, że kanały OOH i mobile są najefektywniejsze przy połączeniu.
Nasz ekosystem reklamowy pozwala na odnalezienie osób, które zobaczyły w danym miejscu reklamę outdoor, uzupełnienie jej przekazu poprzez spersonalizowaną i interaktywną emisję w miejscu reklamy oraz na ponowne dotarcie do odbiorcy w odpowiednim miejscu i czasie. Na przykład w sytuacji w której wraz z rodziną siedzą wygodnie na kanapie i mają czas na przedyskutowanie decyzji o zakupie nowego samochodu. (zobacz produkt household targeting by Sample: https://sampledata.pl/aktualnosci/nowe-narzedzie-targetujace-blis-smart-platform/ pozwala on ona emisję reklamy na dowolnym urządzeniu do wszystkich domowników).
Wielokanałowa emisja o zwiększonej częstotliwości pozwala na wzrost wskaźnika zapamiętywalności przekazu oraz zwiększa prawdopodobieństwo konwersji w wygodnym dla odbiorcy kanale.
Reklama Outdoor czerpie wiele korzyści z faktu noszenia przez nas w kieszeni urządzeń z wbudowanym GPS. Po pierwsze jej ogromny wpływ na odbiorcę zostaje utrwalony, przypominamy mu się we właściwym czasie i dogodnym w kontekście potencjalnej konwersji momencie. Dodatkowo mamy możliwość interakcji z nim i jeszcze mocniejszego zaangażowania go w przekaz. Reklama na niedużym ekranie smartphone’a przykuwa uwagę mocniej po tym jak jej kluczowy przekaz został już wcześniej odnotowanny przez naszego odbiorcę.

Podsumowując. Połączenie reklamy OOH z mobile jest ważne, gdyż:
○ Skutecznie łączymy off i online.
○ Weryfikujemy skuteczność kampanii outdoor.
○ Wzmacniamy przekaz we właściwym miejscu i czasie. Rozszerzamy grupę ekspozycji reklamy outdoor na wszystkich domowników, którzy często biorą udział w procesie podejmowania decyzji zakupowej (np. w branży motoryzacyjnej).
○ Zwiększamy wskaźnik brand awareness w innych kanałach.
○ Sprawiamy, że przekaz reklamowy wcześniej masowy, staje się personalny.
○ Dodanie insighte’ów wynikających z analizy danych sczytywanych z telefonu na potrzeby holistycznej oceny kampanii.
○ Możliwość retargetowania odbiorców w faktycznych punktach sprzedaży produktów reklamowanej marki.