Aktualności

Co oznacza trend “Real-World Intelligence” i dlaczego jest on użyteczny dla świata marek?

Wyjaśnienie terminu “Real- World Intelligence” jest bezpośrednio powiązane z jego najważniejszym elementem: danymi lokacyjnymi. Czym są i skąd pochodzą dane lokacyjne? Dlaczego dane lokacyjne są ważne i jak marketerzy mogą je wykorzystać, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców reklamy i przez to osiągać lepsze rezultaty swoich projektów reklamowych? Coraz większa penetracja smartphone’ów sprawia, że jesteśmy połączeni do […]

Czytaj całość


Technologia Blis z pierwszą na świecie zewnętrzną weryfikacją jakości danych!

Technologia oferowana przez Sample jako pierwszy na świecie podmiot z kategorii “location intelligence” wprowadza na rynek dane sprawdzone i zatwierdzone przez zewnętrzny podmiot audytorski: Location Sciences. Blis i Location Sciences ogłosiły, że rozpoczynają współpracę na rzecz zwiększenia transparentności i jakości dostępnych na rynku danych lokacyjnych. Blis to globalny lider w kategorii Real Life Intelligence natomiast Location Sciences […]

Czytaj całość


W dynamicznie zmieniającym się sektorze handlu detalicznego niezbędne jest zrozumienie kupujących

Ewolucja handlu detalicznego może zarówno ekscytować, jak i przerażać. Wielu sprzedawców detalicznych zmienia swoją strategię, by uwzględnić w niej rzeczywiste potrzeby klientów. Jednak równie wielu – zamyka swoje sklepy na dobre. Media koncentrują się na ciemnych aspektach sytuacji i złych informacjach, jednak rzeczywistość wcale nie jest taka zła. Wiadomości są bowiem w przeważającej mierze pozytywne. […]

Czytaj całość


lato, blis, geolokalizacja, dane o lokalizacji

Lato to idealny czas, by wykorzystać dane o geolokalizacji!

Wraz z ociepleniem pogody, zmieniają się zachowania konsumentów. Po chłodnej i szarej zimie, ludzie wychodzą na zewnątrz, aby cieszyć się słonecznymi dniami. Podczas gdy jedni idą do parku lub na plażę, inni wybiorą klimatyzowane wnętrza muzeum albo centrum handlowego – i właśnie te różnice w zachowaniach otwierają przed markami nowe możliwości. Ostatnie badania przeprowadzone w […]

Czytaj całość



Inne spojrzenie na Australian Open

Chociaż tradycyjnym, australijskim sportem pozostaje krykiet, to upalne, styczniowe wieczory w Melbourne należą do Australian Open. W tym roku Novak Djokovic wygrał swój 7 tytuł, a Naomi Osaka zwyciężyła po raz pierwszy. Ta edycja Australian Open była rekordowa pod względem widzów, przyciągając ponad 780 000 osób. Jednym z czynników, które miały wpływ na rekordową frekwencję […]

Czytaj całość


12 miesięcy rozwoju, zmian i nowości, czyli krótkie podsumowanie roku 2018 w Grupie Sample

Miniony rok z pewnością przejdzie do historii naszej firmy jako jeden z przełomowych. Mieliśmy tego świadomość jeszcze w ostatnim kwartale 2017, kiedy to rozpoczęliśmy pracę nad solidną i ambitną strategią na 2018. Zakładała ona wiele zmian, w tym rozbicie dotychczasowych schematów i budowę nowych marek oraz projektów. Ostatecznie powstał plan na tyle szumny, że powoli […]

Czytaj całość


W jaki sposób Blis usuwa błędne dane o lokalizacji

Błędne dane o lokalizacji są problemem branży reklamowej, szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych. Wychodząc naprzeciw obecnej sytuacji, Blis opracował szereg norm, które muszą spełniać dane – nawet kilkadziesiąt procent danych lokalizacyjnych jest przez nas odrzucanych ze względu na ich wątpliwą jakość. Dlaczego tak się dzieje? Wychodzimy z założenia, że dane są „winne do momentu udowodnienia, […]

Czytaj całość


Wykorzystanie danych z grudnia w celu zwiększenia sprzedaży w styczniu

Dla wielu marek sezon świąteczny jest najbardziej pracowitym i dochodowym okresem w roku. Wydatki konsumpcyjne w USA sięgają wówczas 100 miliardów dolarów (dane z CNBC z 2017 roku), podczas gdy Black Friday wygenerował 7.9 miliarda (dane za thebalance.com z 2017 roku). Co ciekawe, jak donosi thebalance.com, liczba osób odwiedzających stacjonarne sklepy w czasie „Black Friday” […]

Czytaj całość


Dlaczego device ID jest lepszym rozwiązaniem, niż cookie w reklamie mobilnej opartej na geolokalizacji

W kampaniach reklamowych opartych na geolokalizacji, identyfikatory urządzeń (device ID) mają ogromne znaczenie. IDFA (na iPhonach) oraz Android Advertising ID (adid na Androidach) dostarczają danych, które mogą pomóc marketerom w tworzeniu spójnego, oraz co ważne zanonimizowanego, profilu konsumenta. W kampaniach, które nie wymagają dokładnych informacji o lokalizacji użytkownika stosowane są nadal pliki cookie, które dostarczają […]

Czytaj całość