Aktualności

lato, blis, geolokalizacja, dane o lokalizacji

Lato to idealny czas, by wykorzystać dane o geolokalizacji!

Wraz z ociepleniem pogody, zmieniają się zachowania konsumentów. Po chłodnej i szarej zimie, ludzie wychodzą na zewnątrz, aby cieszyć się słonecznymi dniami. Podczas gdy jedni idą do parku lub na plażę, inni wybiorą klimatyzowane wnętrza muzeum albo centrum handlowego – i właśnie te różnice w zachowaniach otwierają przed markami nowe możliwości. Ostatnie badania przeprowadzone w […]

Czytaj całość



Inne spojrzenie na Australian Open

Chociaż tradycyjnym, australijskim sportem pozostaje krykiet, to upalne, styczniowe wieczory w Melbourne należą do Australian Open. W tym roku Novak Djokovic wygrał swój 7 tytuł, a Naomi Osaka zwyciężyła po raz pierwszy. Ta edycja Australian Open była rekordowa pod względem widzów, przyciągając ponad 780 000 osób. Jednym z czynników, które miały wpływ na rekordową frekwencję […]

Czytaj całość


12 miesięcy rozwoju, zmian i nowości, czyli krótkie podsumowanie roku 2018 w Grupie Sample

Miniony rok z pewnością przejdzie do historii naszej firmy jako jeden z przełomowych. Mieliśmy tego świadomość jeszcze w ostatnim kwartale 2017, kiedy to rozpoczęliśmy pracę nad solidną i ambitną strategią na 2018. Zakładała ona wiele zmian, w tym rozbicie dotychczasowych schematów i budowę nowych marek oraz projektów. Ostatecznie powstał plan na tyle szumny, że powoli […]

Czytaj całość


W jaki sposób Blis usuwa błędne dane o lokalizacji

Błędne dane o lokalizacji są problemem branży reklamowej, szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych. Wychodząc naprzeciw obecnej sytuacji, Blis opracował szereg norm, które muszą spełniać dane – nawet kilkadziesiąt procent danych lokalizacyjnych jest przez nas odrzucanych ze względu na ich wątpliwą jakość. Dlaczego tak się dzieje? Wychodzimy z założenia, że dane są „winne do momentu udowodnienia, […]

Czytaj całość


Wykorzystanie danych z grudnia w celu zwiększenia sprzedaży w styczniu

Dla wielu marek sezon świąteczny jest najbardziej pracowitym i dochodowym okresem w roku. Wydatki konsumpcyjne w USA sięgają wówczas 100 miliardów dolarów (dane z CNBC z 2017 roku), podczas gdy Black Friday wygenerował 7.9 miliarda (dane za thebalance.com z 2017 roku). Co ciekawe, jak donosi thebalance.com, liczba osób odwiedzających stacjonarne sklepy w czasie „Black Friday” […]

Czytaj całość


Dlaczego device ID jest lepszym rozwiązaniem, niż cookie w reklamie mobilnej opartej na geolokalizacji

W kampaniach reklamowych opartych na geolokalizacji, identyfikatory urządzeń (device ID) mają ogromne znaczenie. IDFA (na iPhonach) oraz Android Advertising ID (adid na Androidach) dostarczają danych, które mogą pomóc marketerom w tworzeniu spójnego, oraz co ważne zanonimizowanego, profilu konsumenta. W kampaniach, które nie wymagają dokładnych informacji o lokalizacji użytkownika stosowane są nadal pliki cookie, które dostarczają […]

Czytaj całość


Jak maksymalnie wykorzystać sezon narciarski, dzięki danym lokalizacyjnym?

Grudzień to czas, w którym wydatki konsumpcyjne konsumentów osiągają najwyższe wartości. W czasie gdy większość z nas przygotowuje się do świąt, kupując prezenty dla najbliższych oraz świąteczne specjały, które zagoszczą następnie na wigilijnych stołach, narciarze i snowboardziści przygotowują się do zimowych wypadów. Ta grupa entuzjastów sportów zimowych jest pożądaną grupą celową dla wielu marek z […]

Czytaj całość


Zakupy w święta 2018 raport od Blis

W jaki sposób i gdzie kupować będą konsumenci podczas najpiękniejszego okresu w roku? z raportu dowiesz się: jak realna jest apokilpsa sieci handlowych i dlaczego footfall w te święta wzrośnie? dlaczego ważne jest angażowanie “zakupowiczów świątecznych” przez cały rok? jak konsumenci reagują na marki w obecnych? narzędzia i metody jakie wykorzystają tegoroczni konsumenci w poszukiwaniu […]

Czytaj całość


Blockchain jako rozwiązanie gwarantujące transparencję w digital marketingu

Transparentność w Digital Marketnigu – zarówno w Polsce, jak i na świecie – to niemal od zawsze temat gorący i wzbudzający wiele kontrowersji. Aktualnie bardzo trudno zweryfikować czy deklarowane źródła pochodzenia danych faktycznie zostały wykorzystane – niewiele wiemy o tym, jaka jest dokładnie struktura ich wykorzystania w kampanii, czy analizie. Nie da się ukryć – […]

Czytaj całość